Achetez votre bateau à moteur

Easy Sale – Votre Partenaire de Confiance pour l’Achat de Bateaux à Moteur. Naviguer sur les eaux cristallines de la Méditerranée, des Caraïbes ou de l’océan Atlantique avec votre propre bateau à moteur est un rêve à portée de main grâce à Easy Sale.

À la découverte de l’horizon marin…

La variété qui vous ressemble

Découvrez notre gamme étendue de bateaux à moteur, allant des modèles sportifs parfaits pour les sorties rapides aux bateaux familiaux spacieux idéaux pour des journées de détente en mer.

Des conseils avisés pour un achat éclairé

Chez Easy Sale, nous sommes plus que des vendeurs de bateaux. Nous sommes des experts passionnés prêts à partager nos connaissances. Nos conseillers expérimentés vous guideront à travers chaque étape de l’achat, vous assurant de prendre la décision éclairée qui correspond à vos besoins et à votre style de vie marin.

Des prix inégalés

Easy Sale vous offre la garantie de transparence tarifaire, vous assurant une expérience d’achat sans surprises.

Monte Carlo Offshorer 300

123456789101112

Détails

Prix : 67000 €

Année : 2000

Longueur : 30

Localisation : Muscat

Contact

Nom : Patrick Radlein

Téléphone : +1 (954) 867-4237

E-mail : patrick@easyyachtsale.com

Description

Monte Carlo Offshorer 300. After selling the RIVA yard, Carlo Riva was part of the creation of the "Monte Carlo Offshorer" brand.
The goal was to develop runabouts that would have the same strengths as the Super Aquarama in terms of build quality, power and livability on board while handling better at sea.
Developed together with Bob Hobbs and Cal Connell, the Monte Carlo Superfast Offshorer 27 (1970s), 30 (1980s) and 32 (early 1990s) was built out of fibre glass and was the first production runabout with a "stepped" hull to improve ride and stability. These engines were centreline mounted with heavy duty chain drives transmitting torque to port or starboard mounted marine gearboxes. The V drives, mounted well forward, powered shallow angle propeller shafts using Radice props. This drive system kept the centre of gravity of the boat much lower than conventional side by side mounted engines, and this contributed to its handling efficiency. Cal Connell was responsible for the engineering of this system, and Bob Hobbs developed the hull form with assistance from Connell. The engines and fittings were mostly by Crusader, the same as those used on Rivas at the time. Most of the Monte Carlo 30 Offshorer used 2 Crusader 454s bringing them up to 55 knots in standard configuration. The boats were built by RAM – the maintenance part of the former Riva company, still owned by the Riva family.

Icône Lien vers le site easysaleusa